Masterclass Stress eten

Als (niet) eten een manier is om je veilig te voelen in een wereld die je soms gestrest of angstig maakt.

Hoe ga je om met stress eten? Met het feit dat eten (of niet eten) soms een methode is, om maar niet te voelen wat er in jouw lijf gebeurt? Om controle te ervaren in een wereld die je soms gestrest of angstig maakt?


Deze masterclass bestaat uit 3 delen:


  • In deel 1 leer je ontdekken hoe en wanneer je stress ervaart, en hoe je dit soms zelf creëert;
  • In deel 2 ontdek je hoe je uit het als-dan spelletje kan stappen, en je ontspannen en veilig kunt voelen in jouw lijf;
  • En deel 3 bestaat uit een drietal aanvullende audiobestanden. Dit zijn oefeningen in de 3-5 ademhaling, om jouw zenuwstelsel te beïnvloeden, in mindfulness, om angst los te laten, en een Tonglen meditatie om om te gaan met angst.

Aan de slag!

Deel #1. Waar komt de stress vandaan?

In deze videoles, ontdek je of jij stress ervaart, en hoe jij hier nu mee omgaat. Ik leg je uit wat de stress-driehoek is en geef je stap voor stap aan, wat indicatoren zijn van (onderdrukte) stress. 

Deel #2. Hoe ga ik om met ansgt en stress?

Hoe voorkom je het denken in als-dan, en vindt je rust en veiligheid in jouw eigen lijf? In het nu? Wat kun je leren van jouw stress? Die vragen beantwoord ik in deze les!

Downloads

1

De 3-5 ademhaling is een korte oefening van 1 minuut om direct jouw zenuwstelsel te beïnvloeden, en je te helpen ontspannen.

2

Deze simpele mindfulness oefening dwingt je om je te focussen op 5 zintuigen. En dit kan direct helpen  bij gevoelens van angst of stress.

3

De uitgebreidere meditatie is geïnspireerd op tonglen en de helende aanwezigheid bij angst meditatie van Tara Brach. Voor als je iets meer tijd hebt!

Verder aan de slag met het managen van stress?

Volg dan vooral de module 7: Vertrouwen op jouw lijf. Hiermee leer je stress eerder oppikken, en jouw zenuwstelsel kalmeren. 

OVER

De Blij Dieetvrij club is jouw plek voor waardevolle inspiratie, motivatie & support! Breek met de dieetmentaliteit en werk aan een geweldige relatie met eten & met jouw lijf.

Disclaimer: De inhoud van deze website is niet bedoeld als vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg altijd een arts als er zich problemen met je gezondheid voordoen. Alhoewel deze materialen met alle zorgvuldigheid zijn samengesteld stelt de maker zich niet aansprakelijk voor eventuele schade die ontstaat doordat u de aanbevelingen opvolgt, of doordat u verzuimt deskundig medisch advies in te roepen of op te volgen. 


De inhoud is enkel voor persoonlijk gebruik. Het is niet de bedoeling dat lessen en/of materialen worden gekopieerd voor zakelijk gebruik.