Vakantiekilo’s: Waarom je er vooral NIETS mee moet doen - Blij Dieetvrij

Vakantiekilo’s: Waarom je er vooral NIETS mee moet doen

Vakantiekilo's: waarom je er vooral NIETS mee moet doen!

Deze zomer heb ik volop genoten van de beste pizza's, verse ravioli bij de lunch en overheerlijke authentieke Italiaanse ijsjes... Ik ben een echte straciatella fan... 

Ik wist niet dat het mogelijk was, maar ik ben alleen nog maar extra verliefd geworden op Italië. De omgeving van Carmignano is werkelijk een plaatje, en ik ben in de Toscaanse heuvels even helemaal tot rust gekomen.

Ook nu nog, genieten we 's avonds van een wijntje uit het (10 liter!! 🤭🍷 ) pak rode wijn wat we er kochten bij een wijnfabriek. (Want: de glazen flessen waren op, en die zouden pas na de nieuwe druivenoogst weer gevuld gaan worden!)

In de laatste week van mijn vakantie merkte ik al dat mijn tijdlijn zich langzaam weer vulde met de vertrouwde "aan-de-slag-met-de-vakantiekilo's" berichten...  

Dit soort berichten zorgen vaak voor een toenemende hoeveelheid dieet-gedachten.

Of denken over goed en fout eten. (En daarom ben ik er in mijn club-community meteen vanochtend mee aan de slag gegaan! )

We komen in de mindset van vakantiekilo's... en maken voornemens om daar eens flink wat aan te gaan doen...

Maar vaak creëren we daarmee extra veel chaos rondom eten.


Waarom je vooral NIETS moet doen met die vakantiekilo's!

In de video leg ik je met behulp van een ketting uit, hoe restricties (zoals het volgen van bepaalde eetregeltjes en denken in goed en fout eten) kunnen leiden tot overeten of eetbuien. 

Dit is het pendulum van restricties en overeten:

Pendulum van restrictie en overeten of eetbuien
  • Ik hoop dat je ook ná de vakantie jouw winkelmandje vult met datgene wat je voldoening geeft.
  • Dat je blijft genieten van de dingen die je lekker vindt, zonder je daar schuldig over te voelen.

Uiteraard is het een mooi moment om na de vakantie weer even wat extra tijd en aandacht te besteden aan jezelf! (Helemaal als jouw vakantie vooral in het teken stond van aandacht voor de kinderen, en je mogelijk wat minder tijd had voor jezelf...;))

Focus je vooral weer eens op hoe het met jou gaat: op wat JIJ nodig hebt om je goed te voelen.

Op jouw persoonlijke behoeften.

Maar kijk eens of je dat kan doen zónder jezelf meteen weer restricties en eetregeltjes op te leggen.

Zónder die weegschaal meteen uit de kast te trekken en je blind te staren op die getalletjes.

Want daarmee creëer je immers alleen nog maar extra veel chaos rondom eten.

Wil je meer leren over dat pendulum van restricties en overeten en hoe je écht jouw strijd met eten kunt stoppen? Download dan gerust mijn gratis masterclass  (mocht je dat niet allang gedaan hebben) 😉

"Creëer een geweldige relatie met eten en stop jouw strijd met eten voorgoed!"

(ook als je voor jouw gevoel alles al eens hebt geprobeerd!)

Klik hier om een reactie achter te laten

Laat een reactie achter: